Vodorovné

Kategorie: Cestování

Czech road trip

Czech road tripaneb jak jsem procestovala Českou Republiku za 11 dní

Konečně nastal ten den, kdy jsem radostně v práci odpíchla ODCHOD - DOVOLENÁ a mohla se těšit na dobrodružství, které nás na dovolené potká. Rozhodli jsme se totiž, jet na blind, někdy přespat u známých a někdy v kempu. Místa, která navštívíme jsme chtěli plánovat až v průběhu cesty, a tak jsme se každý večer sklonili nad mapami a koukali, co zajímavého a pěkného máme po cestě.

1. den - Rozhodli jsme se začít v Hřensku, prošli se soutěskami a na lodičkách projeli Edmundovu soutěsku. Pravčickou bránu jsme si nechali na příští výlet. Přespali jsme v Děčíně.

2. den - Cílem druhého dne byl Liberec. Po cestě jsme se zastavili ve větší vesničce Jablonné v Podještědí, kde jsme si prohlédli baziliku a vylezli na kostelní věž. další zastávkou byla Zoo, díky dárcovství krve jsme nemuseli platit vstup a natěšeni na mláďátka Bílých Tygrů se procházeli Zoo.

3. den - První zastávkou byl Jičín, kde jsme navštívili Rumcajsovu ševcovnu, pohladili obrovského železného draka a vyšplhali na věž. Úplně náhodou jsme zde potkali naše kamarády, kteří cestovali po východních Čechách. Další zastávkou byla přehrada Les Království, která patří k nejkrásnějším přehradám v ČR. Poté jsme jeli do Zoo a Safari ve Dvoře Králové, největší zážitek z této Zoo byla jízda Safari busem, kterým jsme projížděli výběhy zvířat, dokonce i mezi lvicemi. Pouť jsme zakončili v Náchodě, kde jsme přenocovali.

4. den - Hned po ránu jsme se začali podívat na náchodský zámek. Tento den byl takový literárně naučný, prvně jsme zavítali do rodiště Boženy Němcové - České Skalice, podívali se do Barunčiny školy a Babiččina údolí, poté jsme si v Dobrušce prohlédli rodný domek F. L. Věka a v Rychnově nad Kněžnou jsme nevynechali Poláčkům pomník Bylo nás pět a zámek. Poslední zastávkou byla  Stezkou v Oblacích v Dolní Moravě, opravdu povedená stezka s výhledem široko daleko. Den jsme zakončili grilovačkou u známých na vesničce poblíž Šumperku.

5. den - Tento den jsme si udělali trošku pohodovější, prošli jsme si historickou část Olomouce, především náměstí s morovým sloupem, který je zapsán v Unescu, ochutnali olomoucké sýry a vydali se na Brněnskou přehradu, kde jsme si postavili stan a protože sluníčko opravdu pařilo, skončili jsme u vody.

6. den - Auto jsme odstavili na okraji Brna a do centra jeli šalinou. Prošli jsme si historickou část města, vylezli na věž a vyšplhali na Špilberk. Poté odjeli do Třebíče, kde jsme prošli historickou část a zámek a vyjeli se ubytovat k Telči.

7. den - Protože bylo opravdu horko, rozhodli jsme si trochu odpočinout a jeli do Aquacentra v Jihlavě, kde jsme si dosyta užili tobogánu a především masírovacích trysek. to byla lahoda pro rozbolavěná záda. Poté jsme si prošli historickou část Telče. a rozhodli se přenocovat ještě jednu noc na stejném místě.

8. den - Osmý den jsme se přehoupli do jižních Čech, navštívili malou zoologickou zahradu ve Dvorci u Borovan, navštívili nově otevřenou bobovou dráhu v Lipně nad Vltavou a prošli zámek a historickou část Českého Krumlova. A jeli se ubytovat k příbuzným do Chlumu.

9. den - Vyjeli jsme dopoledne do chátrající školy v přírodě ve Volyni, kam přítel jezdil jako malý špunt, dovnitř jsme se bohužel nedostali. O kousíček dál jsme navštívili legendární vesnici z trilogie Slunce seno - Hoštice, první co nás překvapilo, byla velmi aktivní postarší paní, která vybírala parkovné 30 kč po celé obci. Poslední zastávkou byl zámek Hluboká nad Vltavou. tento zámek patří do mého seznamu míst, která chci navštívit. Zámek je to opravdu nádherný.

10. den - V Týně nad Vltavou nás zaujalo podzemí, bohužel je pro tuhle sezonu zavřené. Tak jsme jeli rovnou do  Tábora, kde jsme si prošli historické město i místní katakomby.

11. den - Dovolenou jsme ukončili s přáteli v kempu u Čisté u Rakovníka.

Celkem jsme se zastavili ve 27 městech, projeli necelých 1700 km a přivezli si spoustu pěkných zážitků a fotek.

Všechny fotky můžete shlédnout v Galerii

Autor: icon Aluška
Vydáno: 8.8.2016 11:19
Přečteno: 809x
Hodnocení: 1 (hodnoceno 2x)
Vaše hodnocení:
good bad
1 2 3 4 5

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

Nebyly přidány žádné komentáře.

Náhodný citát

Jsem něžný, jsem krutý, ale jsem život. Pláčeš? I v slzách je síla. Tak jdi a žij. John Lennon

Kategorie

Menu

Tři nejnovější články

- Samotvrdnoucí hmota
- Brandnooz box listopad 2017
- Výroba vrstvených mýdel

Ostatní

Chceš mít přehled o novinkách?